28 Ocak 2017 Cumartesi

28 Ocak 2017 - 4 Yaş Kontrol



Her zamanki gibi Ankara ziyaretimizin bir diğer sebebi de rutin göz kontrolümüz Sevgili Doktorumuz Cumhur Beyi ziyareti idi. İki gün önce yine Teoman'a nasıl ve neden muayene olacağını anlatmaya başladım nasıl içeriye gireceğimizden Zuhal Hanım'ın bizi nasıl içeriye davet edeceğinden nasıl sıramızı bekleyeceğimizi, "Teoman gelebilir!" Dediğinde doktorumux içeriye gireceğimize ve muayenenin nasıl yapılacağına kadar en küçük detayı konuştuk. Ancak bu sefer biraz daha zor ve farklıydı. Sebebi ise göz damlaları sebepli canının biraz yanacağını daha da önemlisi bir süre göremeyeceğini biliyor ve bunu kolayca dile getirebiliyordu. Biraz mızıldanmalar biraz ağlayarak gitmek istemediğini anlatabiliyordu sebebi ise sadece göz damlasıydı. "Damla damlatınca tamam biraz acıyor geçiyor ama anne önümü göremiyorum düşeyimi mi?" diyerek o da kendince sebeplerini bana anlatmaya çalışıyordu. Randevu sabahımız geldi çattı ikna edemiyoruz, ne desek ne anlatsak boş, "hayır damla istemiyorum" diyor başka birşey demiyor. Neyse öyle böyle hazılandık tam yola çıkmak üzereyiz, ben ekipten ayrılmak zorunda kaldım mideme giren kramp ile bir adım daha atmam pek mümkün görünmüyordu. Her zaman olduğu gibi kabalık destekçi ekibi (baba, dede, anneanne) ile yola çıkan Teoman'dan iyi haberler geldi.

Arkadaşlar; Teoman'ın sağ göz görme kapasitesi %100 sol göz görme kapasitesi min: %90 göz bantlamaya devam her gün sol göz çalışacak şekilde günde 1,5-2 saat.

Şaşılıkta en büyük tehlike görme kaybına neden olmasıdır. Ancak doktorumuzun üzerinde ısrarla durduğu konu göz bantlamalarıydı.

ÖZELLİKLE bebeklik çağında göz bantlama sürecinde doktorunuz ne kadar bantlamanız gerektiğini söylüyorsa MUTLAKA BU SÜREYE BAĞLI KALIN... Teoman henüz 4,5-5 aylık iken bantlama sürecimizin içine arada uyku giriyordu, süreyi ayarlamaya çalışıyordum ama bebek bu ya! Teoman uyandığında sıfırdan tekrar başlıyorduk.

Bugün ise bu dikkatli tedavinin harika haberlerini aldık.

Göz bantlama süremiz azaldı. İkinci bir ameliyat için Teoman'ın farkındalığını ve aynaya baktığında gözlerindeki hafif kaymadan rahatsız olduğu zamanda gerçekleşecek.

Sevgiyle
İyilikle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder